sobota, 10 grudnia 2016

" Że twój mrok nie zdoła zgasić mojego światła. Obiecaj."-Nadciąga burza. Robin Bridges.

Po raz kolejny sięgnęłam po tą powieść.Książka jest połączeniem fantastyki z faktami historycznymi oraz... są wątki miłosne,które nie są przesycone.Pierwszy raz czytałam tą książkę rok temu,ostatnio,a dokładniej dwa dni temu stwierdziłam,że powrócę do niej. Chociaż czytałam ją po raz kolejny to emocje nadal przy niej były takie same,a książka zachwycała mnie i dziwiła z każdą kolejną kartką.Zapraszam do przeczytania recenzji,tak świetnej książki.

Zacznijmy od strony zewnętrznej.Okładka jest przyciągająca oraz tajemnicza.Wspaniale ukazuje tajemniczość zawartości. Z początku jak dowiedziałam się o tej książce wyobrażałam sobie ją inaczej. Książka zapada w pamięć i ślicznie wygląda na półce.Gałęzie i korzenie drzewa genealogicznego naszej rodziny splątane są z wieloma innymi drzewami królewskich rodów i, podobnie jak większość roślin w owym mrocznym lesie, skażone złem. Petersburg. Rok 1888. Krwawi słudzy Ciemności dążą do obalenia cara. Z dnia na dzień mroczny sekret Kateriny Aleksandrownej, umiejętność ożywiania zmarłych, zaczyna ściągać uwagę tych, których zainteresowania powinna za wszelką cenę unikać.
Nadchodzi czas, w którym młodziutka Księżna Oldenburga musi opowiedzieć się po jednej ze stron konfliktu... To wybór umysłu, ale i serca. Ofiarowanemu albo chłodnemu carewiczowi Jurijowi, albo zabójczo przystojnemu księciu Danile, dziedzicowi tronu vladików z owianej przerażającymi opowieściami Czarnogóry.Tego wieczoru śmierć zatańczy pośród nas.

 Opis książki od razu mnie zachęcił do przeczytania jej.Przenosimy się  do XIX wiecznej Rosji, nie tak całkiem zwyczajnej. Prawie każdy uczestniczył w seansie spirytystycznym, a o wiedźmach, wampirach i ghulach nie rozmawia tylko ciemna służba.Carska rodzina skrywa swój sekret. Katerina również ma swoją tajemnicę, lecz o wiele bardziej mroczną niż by chciała.Główna bohaterka nie jest irytująca,jak w niektórych książkach.Opisy postaci,czy też krajobrazu są magiczne,że od razu chciało by się tam być.Opisy pomagają nam w wyobrażeniu sobie wszystkiego,co jak za pstryknięciem palca udaje się.

Akcja jest płynna,nie ciągnie się i czasem w niektórych momentach byłam zła,że stało się tak,a nie inaczej.Autorka stworzyła bardzo ciekawą fabułę,że czasem,aż trudno się domyśleć co będzie dalej.Historia w odpowiednich momentach zapiera dech w piersiach, sprawia również, że pochłania się ją z wypiekami na twarzy. Po pewnym czasie czytelnik wspólnie z główną bohaterką rozwiązuje wszystkie zagadki dotyczące jej osoby.

Główna bohaterka nie jest płytką dziewczyną,jest bardzo ambitna,odważna,mądra,potrafi walczyć o swoje.Wie ile jest warta.Jej postawa budzi we mnie podziw w stosunku do niej.Inni bohaterowie zaskakują swoimi charakterami i zachowaniem,co jeszcze daje plusa tej książce.

Książka jest napisana prostym językiem.Nawet jak jest prosty to przekazuje nam tyle emocji,że aż jest to trudne do opisania.Nie mogłam nawet na chwilę odłożyć książki,tak aż wciąga.Książka mnie zauroczyła w stu procentach.Polecam każdemu,a obiecuje,że zakocha się w niej tak samo jak ja.Zakochana jestem w tej epoce przez zachowanie tamtejszych ludzi,ubiór czy również balu. Polecam gorąco,a Wydawnictwu Fabryka Słów,kłaniam się nisko za tak wspaniałe wydanie. Nie mogę doczekać się,aż trafi w moje ręce kolejna część.

2 komentarze:

  1. Fakty historyczne już mnie zniechęcają na początku. Nie tak bardzo z tego względu, ze nie cierpię historii, co tym bardziej, że mam ją rozszerzoną. Nawet nie pytaj. Za to fantastyczne elementy mogłyby być ciekawe.
    http://screatlieve.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne recenzja! Cudownie piszesz :-)

    www.sanstyle.co

    OdpowiedzUsuń