wtorek, 25 lipca 2017

Książkowe wyzwania - czyli co chce przeczytać w sierpniu.

Wracam do was z nowym postem, odnośnie moich postanowień na sierpień. Przeglądałam swoją biblioteczkę i okazało się, że jest kilka pozycji, które jeszcze nie przeczytałam ! Więc trzeba to nadrobić. Trochę dużo, ale zebrałam siły i zabieram się za czytanie.


Zaczynamy od lewej strony. Pierwszą pozycją jest ciąg dalszy mojej kochanej serii Dary Anioła pt. "Miasto zagubionych dusz" Cassandry  Clare. Z niecierpliwością czekam, aż przeczytam o dalszych losach moich kochanych bohaterów. Więcej nie zdradzam, bo nie wiem czy większość przeczytała wcześniejsze części.

Ładnie wydana książka w twardej okładce, to "Ostatnia Cesarzowa" Anchee Min, która jest kontynuacją  losów ostatniej chińskiej cesarzowej Cixi (1835-1908), bohaterki poprzedniej powieści Min Cesarzowa Orchidea. Po śmierci cesarza Xianfenga, Yehonala pełni funkcję regentki u boku małoletniego syna, który nie jest w stanie spełnić marzeń o silnym władcy. Rządy Cixi będą pasmem nieporozumień, krwawych konfliktów i spektakularnych klęsk. Kupiłam ją ze względu na to, że opisuje kraje Dalekiego Wschodu.

Jak już widać na zdjęciu, znajduje się książka, która jej ekranizacja ukazała się w 2016 roku. Powiem nie oglądałam i dobrze ! Bo bym nie miała przyjemności z jej czytania! Powiem wam, że opis książki, zbytnio do mnie nie przemawia, no ale coż, zobaczymy co z tego wyjdzie. Opis książki: Jest wiele rzeczy, które wie ekscentryczna dwudziestosześciolatka Lou Clark. Wie, ile kroków dzieli przystanek autobusowy od jej domu. Wie, że lubi pracować w kawiarni Bułka z Masłem i że chyba nie kocha swojego chłopaka Patricka. Lou nie wie jednak, że za chwilę straci pracę i zostanie opiekunką młodego, bogatego bankiera, którego losy całkowicie zmieniły się na skutek tragicznego zdarzenia sprzed dwóch lat.

"Poznaj Travisa. Ma 16 lat, superdziewczynę i nieuleczalnego raka. Gdy staje przed wyborem: śmierć lub eksperymentalna operacja, nie zastanawia się długo. Godzi się na to, by ciało od szyi w dół przeszczepiono mu od zdrowego człowieka. Jest tylko jeden problem – na razie rozwój medycyny nie pozwala na przeprowadzenie tak skomplikowanego zabiegu, dlatego chłopak musi zostać wprowadzony w śpiączkę podobną do hibernacji i czekać. Żegna się więc z bliskimi, bo nie wie, czy i kiedy się z nimi zobaczy." Nie za wesołe prawda? Ale na odpoczynek wieczorny, książka idealna. Bardzo przypadła mi do gustu okładka książki (którą zobaczycie w kolejnych postach). Tytuł też jest dość obiecujący "Chłopak, który stracił głowę" autora John'a Corey'a.

I kolejna książka o krajach Dalekiego Wschodu, a dokładnie o Japonii. Okładka jest cudna, a tytuł dodaje sam w sobie małej magii "Kwiat śliwy, mroczny cień" autorki Lian Hearn. Opowieść o miłości i wojnie oraz o walce kobiety o własne miejsce w świecie mężczyzn. Jej tłem jest historia rewolucji w Japonii, równie ważnej jak rewolucja francuska, a nieznanej szerzej w Europie. Społeczeństwo XIX-wiecznej Japonii było silnie zhierarchizowane - podzielone na warstwy, z wszechobecną dominacją mężczyzn. Los kobiety określali najpierw rodzice, a potem mąż. Rewolucja obyczajowa z lat sześćdziesiątych XX wieku zmieniła jednak feudalną Japonię w nowoczesne państwo. W takiej rzeczywistości przyszło żyć Tsuru, córce lekarza. Dziewczyna, zamiast podążać śladami siostry i zgodnie z tradycją poślubić mężczyznę wybranego przez rodziców, związała się z ukochanym i, tak jak ojciec, poświęciła się medycynie. Przekona się, na jak trudną drogę wkroczyła...

Książka, na którą długo "polowałam", chodzi tu oczywiście o "Czerwień rubinu" Kerstin Gier. Wiele osób mi ją polecało i tak bardzo ją chciałam, że aż w końcu mam ją w swoich rękach! Czujecie to moje szczęście? Nastoletnia Gwen odkrywa, że jest posiadaczką genu podróży w czasie. Przyjdzie jej się zmierzyć z zadaniami przekraczającymi jej epokę, a także... z miłością! Czy nie myślicie, że to dość interesujące?

Okładka książki "Ślepa wierzba i śpiąca kobieta" Haruki Murakami, tak bardzo nawiązuje do Japonii, że aż trzeba było ją zakupić! Nie czytałam jej opisu, chce być zaskoczona, ponieważ dużo oczekuje od niej.

Na sam koniec książka, a bardziej pierwsza część serii "Rywalki" o której, przez pewien okres było bardzo głośno, że wszędzie gdzie wchodziłam to ona też była. Każdy mi polecał, a ja upierałam się, że ją nie zakupie. No ale przez długą męczarnie, także ona znalazła się na mojej półce. Zobaczymy, czy spełni moje oczekiwania.

To cała lista książek na sierpień, a wy co chcecie przeczytać? Piszcie mi jak zawsze w komentarzach. Pozdrawiam.

35 komentarzy:

  1. Ja obecnie czytam książkę Beaty Pawlikowskiej - Trening Szczęścia. Tych pozycji nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dary Anioła uwielbiałam, Rywalki również swego czasu mnie oczarowały. Natomiast twórczość Jojo Moyes mnie nudzi. Czerwie rubinu zaczęłam czytać i przestałam po kilku rozdziałach, bo zupełnie mnie nie wciągała. Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wooow jakie lektury tu są. Życzę powodzenia. Fajnie piszesz wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  4. rywalki mam całą serię, ale jeszcze nie tknęłam. ja sobie robię listy tygodniowe, bo ja czasem w jeden tydzien przeczytam od 5-10 ksiazek. zalezy jak mnie wciągnie i jak mam czas (mam dziecko). a czasem sie zdarza tak, że mam taki kryzys , że nie czytam nic przez 2 tygodnie, góra do miesiąca. za duży mam przesyt i wszystko co zacznę ląduje w kącie , bo nic mnie nie interesuje, wiec wole sobie odpocząć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie książki wydają się być warte przeczytania. Szczególnie zaciekawiła mnie "Ostatnia Cesarzowa", jako fanka kultury Dalekiego Wschodu chyba muszę po nią sięgnąć :)
    Co powiesz na wspólną obserwację? MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja to nawet planów nie mam na czytanie. Zamówiłam wczoraj kilka książek i z łapanego czasu może coś się uda przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dary anioła mega 😍 super post !

    OdpowiedzUsuń
  8. Osobiście zdecydowałabym się do przeczytania książek o Dalekim Wschodzie:) www.flare.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Książki ciekawe. Parę z nich przeczytałam, aczkolwiek są też pozycje o których pierwszy raz słyszę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Łał. pełen szacun za ilość książek które chcesz przeczytać - ja? maxymalnie 2 może 3 ksiazki potrafię przeczytaać :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam powieści Lian Hearn, fantastycznie kreśli krajobraz dawnej, pełnej legend, zwyczajów i tradycji Japonii. Bohaterowie są wielowymiarowi, a historię wciągają do ostatniej strony. Choć nie każda powieść tej autorki należy do tzw lekkich, to zagłębianie się w nich jest czystą przyjemnością ☺️

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham serię Rywalki bardzo mi się spodobała <3
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja aktualnie czytam ,,Anię z szumiących topoli" i wszystkim serdecznie polecam :D
    pozytywnapati.blogspot.com Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam żadnej ksiazki:/
    z tego postu
    Rywalki ma moja kuzynka i chwali!

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne książki, chętnie sama kilka z nich przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne pozycje! Ja nie ustalam nigdy tego, co chce czytać w następnym miesiącu, ale taki pomysł uważam za dość ciekawy. Wytrwałości!
    Pozdrawiam // ksiazkiwpiekle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam ,,Rywalki" jakiś rok temu i mimo że naprawdę mi się spodobały, to po następne tomy już nie sięgnęłam. ,,Chłopak, który stracił głowę" to książka, która mnie niestety pokonała pomimo faktu, że pierwsze 60 stron przeczytałam bez problemu, a dopiero później zaczęło być pod górkę. Jojo Moyes wciąż przede mną, obejrzałam tylko film, który mi się bardzo podobał.
    ,,Czerwień Rubinu" bardzo ale to bardzo dobrze wspominam, całą trylogię pochłonęłam w dwa dni, warto poświęcić tym książkom trochę czasu! :)
    Pozdrawiam x

    OdpowiedzUsuń
  18. No prosze, jak wiele pozycji,azpodziwiam, bo ja ostatnio nie mam czasu na zadna lekture oprocz do nauki jezyka :)
    Obserwuje, bo wiem, gdzie bede szukac wskazowki na przeczytanie dobrej ksiazki :)
    Pozdrawiam!
    e-mally.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Czerwień rubinu polecam na totalne odmóżdżenie móżdżenie... To po prostu bardzo banalna książka jak dla mnie, niemniej jednak fabuła wciąga

    OdpowiedzUsuń
  20. Moja lista cały czas się wydłuża, a czasu na czytanie wciąż za mało :D
    Życzę powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja obecnie szukam jakichś fajnych tytułów :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja bym chciała przeczytać serię LPP:)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja nie mam żadnych planów odnośnie książek, czytam co mi w rękę wpadnie :D
    Rywalki to jedna z moich ukochanych serii, koniecznie musisz ją przeczytać! ♡

    OdpowiedzUsuń
  24. Książkę Ostatnia Cesarzowa czytałam kilka miesięcy temu i naprawdę polecam.Na początku w ogóle mnie nie zaciekawiła,ale postanowiłam przeczytać całą i spodobała mi się.Obserwuję :)
    chemiczna-pilotka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Z tego zestawienia znam tylko ,,Zanim się pojawiłeś". Książka ładna, ale film ładniejszy :) Ja nie mam spisanej listy, ponieważ czytam to co wpadnie mi w ręce. Nieznane...

    OdpowiedzUsuń
  26. "Zanim się pojawiłeś" mam i również zamierzam przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Właśnie czytam "Zanim się pojawiłeś" i totalnie mi nie idzie, nie wiem dlaczego, Ale mam nadzieję ze do końca wakacji ja skończę haha
    Http://Nicoole-Nicolee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja mam dziennik Bridget Jones i jakos ciezko mi sie zabrac a co mówic o 2 innych.

    OdpowiedzUsuń
  29. Czytałam Miasto Kości już bardzo dawno i zapomniałam sobie później o tej serii. Muszę do niej wrócić. :)
    Pozdrawiam!
    kwiatki-wariatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Powodzenia w dalszym czytaniu, oby Ci się udało.

    OdpowiedzUsuń
  31. Polecam "Zanim się pojawiłeś". W moich najbliższych planach tez znajduje się książka "Rywalki". Dużo dobrego slyszalam o tej książce i jestem jej mega ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Rywalki polecam całą serię, jest naprawdę dobra. Mam zamiar przeczytać Magonię i Gniazdo, Gniew i świt, Bez Serca i dokończyć serię Harry'ego Pottera, bo postanowiłam sobie przeczytać jeszcze raz.

    Na moim blogu właśnie pojawił się post z książkami które bardzo chcę przeczytać, serdecznie zapraszam :)

    http://annestyle15.blogspot.com/2017/07/i-want-it-all.html

    OdpowiedzUsuń
  33. "Czerwień rubinu" i "Rywalki" uwielbiam, bardzo polecam :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja planuje przeczytać "Pieśń Jutra"- Samanthy Shannon i "Wiedźmę z lustra", trzecią część kruczego cyklu. Mam nadzieję, ze dasz znać co z tymi "Rywalkami", bo ja również tak dużo słyszałam... Ponoć wystarczy przeczytać 3 pierwsze, bo to w zasadzie głowne pierwsze części. Reszta jest w ramach "dodatku", ale mogę się mylić :)

    OdpowiedzUsuń
  35. W moim odczuciu filmy zawsze wypadają gorzej od książki. Jak na razie udaje mi się przeczytać książki zanim powstanie film bo zapewne tak samo ciężko było by mi przejść przez książkę.

    OdpowiedzUsuń